Hvem vi er

Navn: Rosenform AS Epost: post@rosenform.no Telefon: 534 81 988

Adresse:

Rosenform AS
Vangsveien 1
5470 Rosendal

Organisasjonsnummer: 986 697 861 MVA Foretaksregisteret

Betalingsløsning: Bambora blir heretter kalt betalingsløsning

Fraktløsning: blir heretter kalt fraktløsning

Leveringsbetingelser og risiko

Rosenform AS står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare, som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom din sending blir forsinket, eller borte vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at den kan mottas så raskt som mulig.
Dersom du ikke har mottatt din bestilling innen 10 virkedager etter at den er bestilt ber vi deg ta kontakt på post@rosenform.no . Dersom du mot formodning ikke skulle motta dine varer, får du selvsagt refundert det du har betalt. En vares risiko overgår til kjøper nå angreretten (14 dager etter mottagelse av varen) er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den, gjelder fortsatt angreretten, med mindre skaden skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side.
Vi anbefaler at du velger å beholde originalemballasjen, da varen bør levers i originalemballasjen for at vi skal kunne bekrefte opphavet.

Sikkerhet

Rosenform AS tilbyr kun sikre betalingsløsninger fra annerkjente betalingstilbydere. Ønsker du å vite hvilke personopplysninger vi registrerer, kan du lese om dette under «personvern». Har du andre spørsmål angående sikkerhet, kan du ta kontakt på post@rosenform.no

Retur & Reklamasjon

Ønsker du å returnere en vare?
Slik gjør du:
1. Full ut den nederste delen på angrerettskjemaet og gi oss beskjed på kundeservice@rosenform.no senest 14 dager etter du mottok varen. Si ifra om du ønsker å bytte varen, tilgodelapp eller å heve kjøpet.
2. Send pakken tilbake til oss, adressen finner du øverst på angreskjemaet eller på hjemmesiden vår. Merk: velger du å sende pakken uten sporingsnummer, har du ingen rettigheter om pakken skulle lir borte. Vi anbefaler på det sterkeste at du sender returer med sporingsnummer.
3. Varen skal være i tilnærmet samme stand og mengde som da du mottok den. Husk å lukke pakken/posen godt med ekstra tape slik at ikke varene blir ødelagt under sending
Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på post@rosenform.no dersom du har spørsmål.

Angrerett

Angrerettloven av 21. desember nr. 105 2000. Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt i.hht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke vare tilgjengelig.
Kilde: Forbrukerombudet

Bytting

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt i nettbutikken, må du gi oss beskjed om dette til kundeservice@rosenform.no senest 14 dager fra du mottok varen. Når du har fått en bekreftelse på at vi har varen du ønsker på lager, merk angrerettskjemaet med din kontaktperson og varen du ønsker å bytte til. Vi vil sende en bekreftelse per epost når varen har kommet i retur og ny vare er sendt.
Merk: Varen det byttes til må være samme vare, eller ha samme verdi. Om du ønsker en annen vare, må du benytte deg av angreretten og gjennomføre en ny bestilling.
Ønsker du å bytte varer kjøpt i nettbutikken, i fysisk butikk, må du ta med deg angreskjemaet og ordrebekreftelsen. Dette forutsetter at du er innfor angrerettsfristen og at varen er i samme stand som ved utsendelse.
Ta alltid kontakt med oss på kundeservice@rosenform.no før du sender varen i retur.
Dersom du vil reklamere på en vare: Ny eller riktig vare, vil sendes rasket mulig etter vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg.

Reklamasjon

Reklamasjonsregler:

Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil eller mangler ved varen. Ta kontakt på e-post eller telefon og vis til ditt ordrenummer og beskriv feilen eller mangelen. Vi vil evaluere om feilen eller mangelen, går under definisjonen reklamasjon i tråd med kjøpsloven og rettspraksis. Dersom du ønsker en ny vare, blir den tilsendt på Rosenform AS nettbutikk sin regning. Ønsker du pengene tilbake, må du gi oss beskjed om dette. Du vil få pengene tilbakebetalt innen 14 dager, fra vi mottak varen i retur.
Reklamasjon – forbrukerloven av 2002. Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangelsbeføyelser (f.eks å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jr.kjl §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangelsbeføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbaketransport.
Kilde: Forbrukerkontoret

Bestilling

Du ser hvilke variasjoner og farger som er igjen av et produkt, inne på hver produktside. Når din bestilling er registrert, vil du motta en bestillingsbekreftelse per e-post. Har du spørsmål angående din bestilling, kan du ta kontakt på kundeservice@rosenform.no, husk å markere e-posten med ordrenummer og emne.
Vi tar forbehold om at varelageret i nettbutikken, kan inneholde feil. Skulle du mot formodning oppleve at vi er utsolgt for et eller flere produkter i din bestilling, belastes du selvsagt ikke for varen(e) som ikke kan leveres.
Ønsker du å kansellere en bestilling/vare, må du kontakte oss fortest mulig per telefon eller e-post. Er varen allerede sendt, må du benytte deg av angreretten.
Forventet leveringstid er 3-5 dager.

Betaling

Mva på 25% inngår i alle priser. Personer bosatt på steder som har mva-fritak, må ta kontakt på post@rosenform.no vedrørende dette.
Det tilkommer ingen andre avgifter på ditt opprinnelige kjøp, enn det som står opplyst i bestillingsbekreftelsen du mottar på e-post.
Alle priser er i norske kroner.

Kortbetaling

Slik gjør du:

  • Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse
  • Velg betaling med Visa eller Mastercard
  • Fyll in kortnummer, utløpsmåned og -år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene i singnaturfeltet)
  • Fyll inn kode fra kobebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-scure
  • Beløpet reserves på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen eventuelt blir utløst.
  • Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet.

Rabattkode

Dersom du har en rabattkode du ønsker å benytte på Rosenform AS, må koden tilføyes og aktiveres i din «handlevogn». Dersom ikke annet er opplyst, dekker rabattkoden kun prisen på varen du bestiller, ikke øvrige gebyrer. Det er ikke mulig å handel varen(e) for lavere beløp enn verdien av rabattkoden (dette gjelder i tilfeller hvor rabatten er et beløp, ikke ved prosent avslag). Dersom du har glemt å legge inn din rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant. Oppretting og oppdatering av kundekonto for å opprette kundekonto hos Rosenform AS, klikker du på «min konto» og «opprett ny konto». Full ut kontaktinformasjon og velg et passord og klikk «send». Du vil motta en bekreftelse på opprettelsen per e-post. Du logger inn på «min konto» med e-postadressen din og ditt valgte passord. For å oppdatere eller endre kontoinformasjonen logger du inn på «min konto» og klikker på «endre» eller «behandle adresser». Trykk på «lagre» når endringen er gjennomført.

Ordre

For å se ventende og/eller tidligere gjennomførte ordre, logger du inn på «min konto». Her finner du en oversikt over ventende og tidligere ordre. På «min konto» kan d også redigere og oppdatere kontaktinformasjon som navn, adresse og lignende.