1. Generelt Disse vilkårene gjelder når «du» som kunde gjør en bestilling via www.rosenform.no og tilhørende nettsider. Avtalen inngås mellom deg og Rosenform AS, org. nr. 986 697 861. Kontaktopplysninger til Rosenform finnes på nettsiden www.rosenform.no. Vilkårene gjelder for alle avtaler som inngås mellom «deg» (kunden) og Rosenform AS.

2. Registrering For å handle i nettbutikken www.rosenform.no må du være registrert kunde. Dersom det ikke finnes en kundekonto fra før, vil det automatisk bli opprettet en konto ved første kjøp. En e-post med kontoinformasjon vil bli sendt til oppgitt e-postadresse, sammen med første ordrebekreftelse. Det er obligatorisk å oppgi en gyldig e-postadresse. Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og personalopplysninger er oppgitt i profilen. Før øvrig gjelder vilkår for Personvern ad registrering, oppbevaring og sletting av kundeopplysninger.

3. Priser Alle priser er oppgitt i norske kroner, inklusive merverdiavgift, dersom ikke annet er oppgitt. Produkter på salg er oppgitt med rabattprosent og salgspris. Oppgitte priser gjelder i hovedsak ved kjøp i nettbutikk. Differensierte priser, tilbud, salg, kampanjer og lignende mellom butikk og nettbutikk kan forekomme. Personer som bor på adresser med MVA-fritak må ta kontakt med Rosenform på forhånd. Frakt og eventuelle gebyrer kommer i tillegg (se eget avsnitt om levering). Alle priser, beskrivelser og spesifikasjoner er gitt med forbehold om skrive- og tekniske feil. Ved betaling fra utenlandske kort, samt forsendelse til utlandet, vil ekstra gebyrer og valutakurser kunne påløpe. Ved salg og forsendelse til utlandet forutsettes det forskuddsbetaling av hele ordrebeløpet, inkludert forsendelseskostnader, gebyrer m.v.

4. Rabattkoder Dersom en ønsker å benytte rabattkode, må koden tilføyes og «aktiveres» i handlevognen før betaling. Dersom annet ikke er oppgitt, omfatter rabattkoden vanligvis kun produktpriser og ikke eventuelle gebyrer. Rabattkoder er vanligvis oppgitt med en utløpsdato, samt eventuelle bruksbegrensninger på eksempelvis salgsvarer. Dersom en har glemt å legge inn rabattkode før betaling, kan vi dessverre ikke endre dette i etterkant.

5. Betaling Bestilling og betaling kan gjøres direkte fra våre nettsider. Vi benytter Bambora Online Checkout som betalingsløsning. Når Rosenform’s kjøpsvilkår er godtatt, godtas også de gjeldende vilkår hos Bambora. Vilkår Bambora: https://www.bambora.com/no/no/vilkar-og-forskrifter/ BankAxess/debit – Betaling med BankAxess tilsvarer betaling med BankAxept kort i vanlige butikker. Denne betalingsmåten velges automatisk for norske bank- og kredittkort. Betaling med BankAxess må vanligvis godkjennes med BankID. Kredittkort – Vi godtar kredittkort som VISA, MasterCard og Maestro. Vipps – Betaling med Vipps er trygt og enkelt. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende, i følge loven, være 18 år.

6. Levering Normal leveringstid er 2-5 dager fra bestillingen er mottatt. Vi etterstreber å innlevere forsendelser samme arbeidsdag. Unntak kan forekomme ved høytidsdager, kampanjer og lignende omstendigheter. Vi benytter Posten/Bring som spedisjonsfirma for våre forsendelser. Når Rosenform’s kjøpsvilkår er godtatt, godtas også de gjeldende vilkår hos Posten/Bring. Vilkår Posten/Bring: https://www.posten.no/vilkar Posten Servicepakke: Leveransen sendes n Hent i butikk: Ved hent i butikk må kunden ta med ordrebekreftelse og legitimasjonsbevis (vi aksepterer førerkort, bankkort og pass). Orden må være forhåndsbetalt før varen utleveres. Fraktkostnader og eventuelle fakturagebyr blir lagt til i kassen før utsjekk til betaling. Uavhentet pakke: Ved uavhentet pakke vil forsendelsen automatisk bli returnert til Rosenform hvor returkostnader vil påløpe. Kjøper vil bli fakturert for retursendingen, samt et gebyr á kr. 150,- for ordrebehandling og emballasjekostnader.

7. Angrerett og 30 dager åpent kjøp Ihht. angrerettloven har kunden rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter at varen er mottatt. Informasjon om Angrerettloven vedlegges ordrebekreftelsen ved bestilling på Internett. Vi tilbyr våre kunder 30 dager åpent kjøp, som en «forlenget angrefrist». 30 dagers åpent kjøp gjelder kun for ordinære varer – altså ikke for tilbudsvarer, varer i restekasse, forundringsposer, kampanjer og tilsvarende. For å kunne angre et kjøp har kunden kun anledning til å benytte produktet i den utstrekning som kreves for å bedømme om varen er ihht forventingene – normalt er dette én gang. Det er anledning til å åpne nødvendig produktemballasje som trengs for å kunne undersøke og bedømme varen. Produktemballasjen skal åpnes på en skånsom måte. Dersom angrerett benyttes, skal varen returneres i vesentlig uforandret stand – det vil si ikke ødelagt, skadet eller påført bruksmerker. Unntak fra angrerett og åpent kjøp gjelder for undertøy, badetøy og tilsvarende – av hygieniske årsaker. Slike varer sendes i plombert pose, av hensyn til at varene kan returneres. Retur og refusjon godkjennes ikke dersom plombering er brutt. Angrerett og åpent kjøp gjelder ikke for varer i forundringsposer. Forundringsposer leveres i ugjennomsiktig pose. Forseglingen må brytes for at produktene kan bedømmes og vurderes. Forundringsposer kan returneres under forutsetning av at den forseglede posen ikke er åpnet. Normal garanti- og reklamasjonsrett for produktene i forundringsposen gjelder for øvrig. Angrerett og åpent kjøp gjelder videre ikke for bedriftskunder.

8. Produktgaranti og -reklamasjon De fleste varer har en garanti som er gitt av produsent/leverandør. Varigheten av garantien vil variere fra produkt til produkt. Garantiens omfang er vanligvis begrenset til fabrikasjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Produktgarantien gjelder ikke i de tilfeller det er endret på produktets utseende, funksjon, eller annen modifikasjon. Hvis det oppdages feil eller mangel på varen må kunden, innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget feilen/mangelen, gi selger melding om at han eller hun vil reklamere på dette. Reklamasjon må skje senest to år etter at varen ble kjøpt. Dersom varen er, eller deler av den, ved vanlig bruk er ment til å vare vesentlig lengre, er fristen for å reklamere fem år. Hvis kunden ikke reklamerer i tide, mister kunden retten til å gjøre mangelen gjeldende. Før en reparasjon eller bytte kan godkjennes behøver våre serviceverksteder/forhandlere å undersøke produktet. Hvis det etter undersøkelse konstateres at feilen/skaden er selvforskyldt har Rosenform AS rett til å belaste deg en undersøkelseskostnad. Ved reklamasjon erstattes alltid varen først av en ny vare. Dersom vi ikke kan erstatte varen med en ny vare tilbyr vi full refusjon.

9. Retur Ved retur av varer ønsker vi å vite hva som er årsaken til at varen ønskes returnert. Dette kan være bruk av angrerett, 30 dager åpent kjøp, produktgaranti eller produktreklamasjon. Angrerett og 30 dager åpent kjøp: Fyll ut angrerett-skjemaet som du fikk tilsendt ved ordrebekreftelsen. Utfylt skjema skal legges ved i returforsendelsen. Ved retur av varer ved bruk av angrerett eller åpent kjøp, skal varen returneres i original emballasje. Fraktkostnad for returforsendelse ved angrerett og åpent kjøp må dekkes av kunden. Produktgaranti og -reklamasjon: Send en e-post til kundeservice@rosenform.no med bilder og forklaring av feilen/skaden som reklameres på. Avvent ytterligere tilbakemelding fra vår kundeservice før varen(e) returneres. Produktemballasje: Produktemballasje er fremstilt som unikt for varen, og har vanligvis tekst og bilder/dekor som skal tydeliggjøre varens merke og beskrivelse. Videre skal den beskytte varer som behøver spesiell beskyttelse. Returforsendelse: Vi anbefaler at varer returneres ved fraktforsendelse med sporing – eksempelvis Posten Norgespakke. Rosenform AS kan ikke klandres for tap av returforsendelser som er sendt uten sporing. Vi anbefaler også at vi varsles pr e-post til kundeservice@rosenform.no om at en returforsendelse er på vei. Kunden står ansvarlig for returforsendelsen, vær derfor nøye med hvordan varen pakkes. Transportemballasje skal være minst likeverdig emballasje som varen ble levert med. Retur av varer skal sendes til: Rosenform AS Vangsvegen 1 5470 Rosendal Retur i butikk: Varer kjøpt i nettbutikk kan også byttes eller tilbakeleveres lokalt i vår butikk i Rosendal. Ved retur i butikk skal angrerettskjema medbringes. Varene skal være pakket i original produktemballasje. For øvrig gjelder vilkår i avsnitt for refusjon og tilbakebetaling.

10. Kansellering og lagerbeholdning Kansellering fra kunde: Vi tillater normalt sett ikke kansellering av ordrer, dette av hensyn til at ordrer pakker og sendes fortløpende. Dersom en ordre ønskes kansellert, anbefaler vi å kontakte oss pr telefon snarest i butikkens ordinære åpningstid. Dersom fraktbrev er opprettet før kanselleringen mottas, må kunden likevel betale fraktkostnaden for fraktbrevet som er opprettet for ordren. Vi vil kunne be om skriftlig bekreftelse pr e-post før ordren kanselleres i vårt system. Kansellering fra selger: Lagerbeholdning vil vises for hver enkelt vare i vår nettbutikk. Vi tar forbehold om at feil i lagerbeholdning kan forekomme. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere deler av, eller hele bestillingen, dersom varene ikke er på lager. Ved utsolgt vare vil den aktuelle ordrelinjen kanselleres og beløpet for kansellert vare refunderes. Vi vil forsøke, så langt det lar seg gjøre, å finne en likeverdig eller tilsvarende erstatningsvare. Kunden vil bli informert pr e-post om eventuelle kanselleringer/endringer som blir utført. Dersom refusjonen utgjør en betydelig del av ordren, vil vi ta kontakt for å avklare om kunden ønsker å kansellere hele ordren.

11. Refusjon/tilbakebetaling Tilbakebetaling vil skje så snart vi har mottatt varen i retur og kontrollert denne. Tilbakebetaling vil finne sted innen senest 14 dager, og tilbakebetales på samme måte som ordren ble betalt. For varer som er kjøpt med redusert pris tilbakebetales samme beløp som ble betalt for varen, selv om varen eventuelt er satt tilbake til ordinær pris. Eventuelle rabatter som ble benyttet ved kjøp av varen er benyttet, og kan ikke tilbakeføres eller overføres til annen vare eller ordre. Varer som leveres tilbake direkte i vår butikk i Rosendal refunderes ikke med kontanter over disk. Tilbakebetaling vil skje på samme måte som ordren ble betalt.

12.